مهاجرت ماهانه حدود سیصد پزشک از کشور

مهاجرت ماهانه حدود سیصد پزشک از کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی از کاهش تمایل پزشکان عمومی برای تحصیل در برخی رشته‌های تخصصی خبر داد و گفت: مسئله مهاجرت باید زنگ‌خطری برای مسئولین به حساب آید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم، دکتر محمد رئیس‌زاده درباره مهاجرت پزشکان اظهار داشت: موضوع مهاجرت پزشکان، موضوع جدیدی نیست و از قبل نیز وجود داشته و الان به دلیل مشکلاتی که در جامعه پزشکی به وجود آمده، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است‌.

وی افزود: در ماه به طور میانگین 300 نفر درخواست مهاجرت دارند البته این به معنای مهاجرت همه این 300 نفر نیست؛ با این وجود، این تعداد نشانه خوبی نیست و نشانگر این است که پزشکانی که تمایل به مهاجرت دارند شرایط کار در کشور خودشان را مهیا نمی‌دانند و مسئله مهاجرت باید زنگ‌ خطری برای مسئولین به حساب آید.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه ممکن است در آینده نیازمند وارد کردن برخی نیروهای تخصصی پزشکی از سایر کشورها باشیم، گفت: ما امسال برای رشته جراحی عروق 18 نفر ظرفیت داشتیم اما تنها دو نفر ثبت نام کردند، در رشته‌هایی مانند جراحی قلب، طب اورژانس و … ظرفیت خالی زیادی داریم.

وی درباره علت کاهش تمایل برخی پزشکان به تحصیل در این رشته‌های تخصصی تصریح کرد: برخی پزشکان عمومی شرایط کاری را مناسب نمی‌بینند و تمایلی به ورود به رشته‌های تخصصی ندارند؛ گذراندن دوره رزیدنتی با حقوقی که رزیدنت‌ها دریافت می‌کنند بسیار دشوار است چرا که رزیدنتی که الان 30 سال دارد و متاهل است نمی‌تواند با ماهانه 4 میلیون تومان زندگی کند و بدون دغدغه نیز در خدمت آموزش و درمان باشد‌.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به برنامه‌های دولت و مجلس برای ورود به موضوع معیشت رزیدنت‌ها بیان کرد: با معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر بهداشت و مسئولین سازمان برنامه و بودجه صحبت‌هایی شده است و به طور جدی پیگیر هستیم که وضعیت معیشتی دانشجویان را ارتقا ببخشیم زیرا دانشجویان تخصص باید حداقل‌های لازم را برای معیشت داشته باشند.

امتیاز بده
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها