توزیع سهمیه پزشکان متخصص خراسان جنوبی از آبان 1400

توزیع سهمیه پزشکان متخصص خراسان جنوبی از آبان 1400

محمد دهقانی فیروزآبادی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در رابطه با تامین نیروهای متخصص، سهمیه خوبی برای کل استان خراسان جنوبی تخصیص داده شده و در حال پیگیری هستیم که هرچه سریع‌تر در آبان ماه توزیع متخصصان انجام شود.

 روز گذشته ۲۷ مهرماه در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های شبکه بهداشت و درمان فردوس در محل فرمانداری این شهرستان، گفت: در یک سال و نیم گذشته برای مدیریت، کنترل و مراقبت در مقابله با بیماری کرونا همه پای کار بودند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رشد، توسعه و پیشرفت چشمگیر شهرستان فردوس در حوزه‌های مختلف سلامت اعم از بهداشتی، درمانی، آموزشی و… افزود: از این جهت مقایسه فردوس با سایر شهرستان‌هایی که به لحاظ جمعیت، وسعت و سایر شاخصه‌ها هم رده این شهرستان هستند کار سختی نیست و اگر به نوبه خود سهمی در رقم خوردن این اتفاقات خوب داشته‌ایم باعث خوشحالی ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اولویت ما نگاه عدالت محور برای توسعه متوازن همه شهرستان‌های استان است، تصریح کرد: نگاه عدالت محور برای توسعه متوازن همه شهرستان‌های استان در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های دانشگاه در سالیان اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تلاش کردیم تا همه شهرستان‌های استان برحسب شرایطی که دارند بتوانند خدمات خوب و مطلوبی را ارائه کنند و تا وقتی که باشیم با تلاش و پیگیری‌هایی که بوده و خواهد بود سعی میکنیم همچنان بهترین اتفاقات خوب و ممکن رقم بخورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره‌ای گذرا به پروژه‌های فردوس اعم از کلینیک تنفسی بیمارستان حضرت رسول(ص)، دستگاه اکسیژن ساز، بخش ای سی یو ۲ و پی ای سی یو، جایگاه سوخت بالگرد، دستگاه‌های ماموگرافی، ویدئو اندوسکوپ opg، تلی مدیسین، بانک خون، و سایر پروژه‌هایی که امروز برای استفاده مردم این منطقه راه اندازی شد، تصریح کرد: از این بابت بیشترین سهم خوشحالی و خرسندی را ما داریم که بالاخره یک گوشه مهمی از کار دست ما بوده و تلاش کردیم که این رویدادهای خوب خستگی را از تن ما بیرون کند و شک نداشته باشید که اگر تمامی امکانات، تجهیزات، نیروی تخصصی که مورد نیاز بوده و به حق هم است و ما موظفیم پیگیری کنیم و تامین شود، در درجه اول افتخاری برای ما است که تلاش کردیم این اتفاقات خوب رقم خورد.

دهقانی با اشاره به شرایط کشور، مسائل اقتصادی و مشکلات عدیده‌ای به دلیل تحریم‌ها و خباثت دشمنان وجود دارد، گفت: حوزه سلامت نیز در بحث تحریم‌ها مستثنی نبوده و اگر کشور در مسیر تولید واکسن داخلی قرار نمی‌گرفت و برای تامین واکسن به طور کامل به خارج نیازمند بودیم، مطمئنا بیشتر از این اثرات آن را می‌دیدیم.

استقبال از استقلال و ارتقای دانشکده فردوس و سایر دانشکده‌های اقماری

وی با اظهار اینکه در حوزه آموزش دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس جزو پیشگامان است و با اشاره به مکاتبه و نظر موافق مقام عالی وزارت بهداشت به سازمان برنامه و بودجه کشور و درخواست رسمی کمیسیون ماده ۲۳ پیرامون احداث این دانشکده، تصریح کرد: انتظار می‌رود همه ظرفیت‌های استان و شهرستان پای کار باشند تا ما بتوانیم احداث دانشکده را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری و در لایحه بودجه ۱۴۰۱قرار داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با استقبال از ارتقاء و استقلال دانشکده فردوس و سایر دانشکده‌های اقماری به اهم اقدامات معاونت‌های مختلف دانشگاه در توسعه اماکن دانشجویی، توسعه رشته‌ها، تکمیل پروژه‌ها، پیگیری نیروهای تخصصی، تامین تجهیزات پزشکی و… پرداخت و گفت: طی یک سال و نیم گذشته تجهیزات درمانی قابل توجهی وارد خراسان جنوبی شده که قسمت عمده‌ای از این تجهیزات به دلیل بضاعت کم شهرستان‌ها، به‌صورت رایگان از طریق وزارت بهداشت در اختیار ما قرار گرفته است.

دهقانی از افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تخت‌های آی سی یو ویژه بزرگسالان در یک سال و نیم اخیر خبر داد و گفت: امروز در فردوس شاهد افتتاح ای سی یو ۲ و پی ای سی یو بودیم که راه اندازی تخت‌های ویژه هزینه‌های بسیار سنگین و گزافی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث توزیع نیروهای تخصصی، امیدواریم کل سهمیه‌ای که به استان تعلق گرفته، به طور کامل حضور پیدا کنند تا دست ما برای توزیع متناسب باز باشد، افزود: در خصوص تامین تجهیزاتی مثل ام ار ای و سی تی اسکن مدت طولانی است که در دستور کار دانشگاه است و از مسیرهای مختلف این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اظهار اینکه ۵ دستگاه سی تی اسکن طی دو سال و در زمان‌های مختلف به مراکز درمانی استان افزوده شده است، گفت: در مورد اتوبوس آمبولانس نیز برای سه شهرستان مجوز داریم که یکی از این مجوزها مربوط به شهرستان فردوس است و پیگیر هستیم که یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید را تحویل بگیریم و در بحث اورژانس هوایی هم اگر مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود، پایگاه جدید راه اندازی خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه بیماری کرونا واقعا جایگاه حوزه سلامت را شفاف تر کرد، افزود: اگر به حوزه سلامت توجه لازم و کافی نشود، در زمان‌هایی که بحران ایجاد می‌شود خسارت‌هایی را به دنبال دارد که همه افراد را درگیر می‌کند لذا قبل از اینکه بحرانی بوجود آید، باید اقدام ویژه انجام شود که از فرماندار تقاضا دارم در بحث اعتبارات شهرستانی حتما پروژه حوزه سلامت را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان فردوس از بهترین مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان است که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان فردوس توانسته است رتبه اول تزریق واکسیناسیون در استان را داشته باشد و بخاطر همین تلاش‌هایی که انجام شده وضعیت استان هم از میانگین کشوری بهتر است و تاکنون ۸۱ درصد مردم استان نوبت اول و ۴۱ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که آمار بسیار خوبی است.

دهقانی با اشاره به اعتبارات خوب پروژه‌های بهداشتی و اینکه مراحل ساخت این پروژه‌ها یا به پایان رسیده و یا در مراحل پایانی آن قرار دارد و تلاش می‌شود سریعتر به سرانجام برسد، گفت: از این جهت دانشگاه مورد تقدیر مقام عالی وزارت بهداشت قرار گرفت.

در پایان این مراسم از خیرین سلامت، رئیس دانشگاه و مسئول تجهیزات پزشکی دانشگاه تقدیر شد. بازدید از دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس، بازدید از بیمارستان شهید چمران و افتتاح ماموگرافی از سایر برنامه‌های امروز سفر هیئت رئیسه دانشگاه بود.

منبع: ایسنا

امتیاز بده
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها